۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

امام جمعه بوشهر:

پدافند غیرعامل در استان بوشهر تا وضعیت آرمانی فاصله دارد

پدافند غیرعامل در استان بوشهر تا وضعیت آرمانی فاصله دارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طی سال‌های اخیر کارهای خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در استان بوشهر انجام شده ولی تا رسیدن به وضعیت آرمانی فاصله زیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در جمع اعضا شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: پدافند غیرعامل نقش بسیار مهمی در شناسایی مخاطرات، حوادث و تهدیدها و همچنین و پیشگیری از آنها دارد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای آمادگی در قبال حوادث طبیعی و غیرطبیعی تصریح کرد: زیرساخت‌های پدافند غیرعامل هم در حوزه سخت و هم در حوزه سایبری باید تقویت شود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در حمله سایبری دشمن به مرکز پخش فرآورده‌های نفتی شاهد اختلال کوتاه مدت در توزیع فرآورده‌های نفتی بودیم ولی با مدیریت رئیس جمهور، وزیر نفت و صدا و سیما، مشکل توزیع فرآورده‌های نفتی را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کرد.

وی با اشاره به نقش پدافند غیرعامل برای سرعت عمل در کاهش مشکلات تصریح کرد: استان بوشهر از مناطق راهبردی و استراتژیک کشور است و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان دارای حساسیت بالایی در حوزه پدافند غیرعامل است.

آیت‌الله صفایی بوشهری نقش پدافند غیرعامل در استان بوشهر را بسیار مهم و حیاتی دانست ادامه داد: پدافند غیرعامل در صنایع و تأسیسات عسلویه، کنگان، خارگ، بوشهر، خطوط آبرسانی و بنادر استان مستقر شود.

وی خواستار تدوین و عملیاتی شدن طرح‌های پدافند غیرعامل در حوزه راه‌ها و مسیرهای متعدد زمینی، خطوط دریایی و خط ریلی شد و افزود: تأسیسات آبرسانی استان بوشهر باید در حوزه پدافندی به صورت ویژه دیده شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت شیرین‌سازی آب از طریق نیروگاه‌های اتمی اضافه کرد: راه‌آهن نقش مهم تأثیرگذاری در پدافند غیرعامل در جابجایی مسافر در زمان بحرانی دارد که باید در ساخت راه‌آهن بوشهر تسریع شود.

کد خبر 5340205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha